Hirdetések a világháborúk idején
Még a nagy világégések sem állíthatták meg a reklámipar dübörgését. Az alábbi összeállításunkban megmutatjuk, milyen sikeresen és kreatív módon alkalmazkodott a szakma a megváltozott körülményekhez. A propaganda-hirdetések mellett - amelyek főként toborzásról, az élelmiszerrel való takarékoskodásról és egészségügyi óvintézkedésekről szóltak - a mindennapi fogyasztási cikkek hirdetései sem szűntek meg, csak átalakultak.
100%-ig a háborúban – csokoládét a katonáknak!
A háborús szükségletek inspirálták Forrest Mars amerikai gyártulajdonost (Mars Inc.) amikor 1941-ben piacra dobta az M&M’s csokidrazsét, kemény cukormázas bevonattal. A csokoládé így a Csendes-óceáni térség lövészárkaikban sem olvadt meg és köszönhetően a töltényhüvely formájú fém csomagolásnak, a szállítása is biztonságos volt. Miután az USA belépett a háborúba, az édességet kizárólag “katonai célokra” tartalékolták, csak 45’ után vált újra elérhetővé a civil lakosság számára, beleértve a hazatérő veteránokat is, akik addigra már megkedvelték az M&M’s ízét.
A hősök is kóláznak
A Coca-Cola ügyesen kihasználta a kínálkozó alkalmat, hogy a hazafias érzelmekre alapozza hirdetéseit. Az alábbi kreatívban “kalapot/kupakot emelnek harcoló katonáik előtt”, akik a reklámszöveg szerint az otthon hagyott szeretteik után leggyakrabban a Coca-Cola-t emlegetik.
Semmi gond, hiszen - hála a cég folyamatos terjeszkedésének - az üdítőital már világszerte elérhető.
Cigaretta – lehűt a forró helyzetekben, nyugtatja az idegeket bevetéskor
A dohányipar fő célcsoportja is a fronton harcoló katonák lettek. Miért is aggódtak volna az egészségük miatt az állandó életveszélyben?
Az amerikai reklámok után következzen egy német hirdetés, ami a német katonákat szólítja meg. Egy lábápoló készítményt ajánl a figyelmükbe, a hosszú menetelésekhez.
A háború alatt a nőkre is kemény feladat várt a haza szolgálatában. Mivel a munkaképes férfiak többsége katonáskodott, az egészségügyi, mezőgazdasági és ipari munkák elvégzése a hölgyekre hárult. Őket célozták meg az alábbi fogkrém-reklámok, amelyek nyilvánvalóan a hazafias büszkeségükre építettek.
A Land Army a mezőgazdasági termelést végző nők szervezete volt Nagy-Britanniában. A hirdetés felhívja a figyelmet a fém tubusok gyűjtésére újrafelhasználási célból. Ilyen megjegyzések manapság is hasznosak lennének!
Egy nő akkor is maradjon nő, ha férfimunkát végez!
És végül: karrier vagy család? Ekkoriban merült fel a ma már általánossá vált kérdés. A készételek őse, az instant "pudding" kétségtelenül megoldást kínál a problémára! :)
Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon!