Kövess minket

Címkék

3D (1) Account (1) Adam Quest (1) Adam Tumiński (1) ajándék (1) Állás (1) Állatkert (1) Ambigramma (1) Apák és Fiúk napja (5) Arculat (5) Árvíz (1) Asya Kozina (1) Attrap (1) Baseball sapka (1) Betű (2) Bio (1) Bor (2) Buborék fólia (1) Budapest (1) Bútor (1) Carl Warner (1) Cégér (2) Ceruza (1) Cigaretta (1) Címke (2) Cipő (2) Cipzár (1) Coffee to go (1) Craig&Karl (1) Csomagolás (19) Design (40) designer (1) Display (4) Egalizálás (1) Eiko Ojala (1) Ékszer csomagolás (1) Építészet (1) Eric Freitas (1) Ételfotó (1) Fekete-fehér (3) Felhő (1) Fenntarthatóság (1) Festészet (1) Festmény (1) Florian Nicolle (1) Forgó attrap (1) Formatervezés (22) Funkció (2) Graffiti (1) Grafika (38) Hajó (1) Hirdetés (1) Holton Rower (1) Homokzsák (1) Hot Wheels (6) Houston (1) Hullámkarton (2) Humor (1) Igény (1) Igor Mitin (1) Illusztráció (5) Instore (2) Jan Sedmak (1) JasonL (1) Jégkrém (1) Jenny Chen (1) Joghurt (1) John Langdon (1) Jonathan Calugi (1) Jónófón (1) Kalligráfia (1) Karácsony (3) Karton (1) Kártya (1) Kávé (1) Kézműves (1) Kiállítás (1) Kör (1) Lámpa (1) Láthatatlan ember (1) Liu Bolin (1) Logó (1) Lottózó (1) Malac (1) Martin Migliaro (1) Matchbox (1) Mathias DAndrea (1) Matrac (1) meglepetés (1) Mese (1) Micael Butial (1) Michael Jackson (1) Millenáris (5) Mobilgát (1) Múzeum (1) Naptár (1) Neo (1) NEST (1) Névjegykártya (2) New Era (1) Nyomdatechnika (2) Nyomtatás (1) operator állás (1) Óra (2) Organikus (1) Origami (1) Pályázat (1) Papír (12) Papírpohár (1) Papír ruha (1) Performansz (1) Peter Anton (1) Peter Dahmen (1) Plakát (4) Póker (1) POP (1) Pop-up (2) Pop királya (1) Portré (2) POS (2) Rasmus Erixon (1) Reklám (1) Reklámtörténet (3) Rendezvény (5) Retro (1) Robert Romanowicz (1) roller (1) Sabeena Karnik (1) Sárga (1) Slow (1) Szék (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Színtan (1) Szobor (1) Szobrászat (2) Szőlő (1) Tej (1) Tél (1) Telefon (1) Természetes (1) Thomas (1) Tiago Pinto (1) Tipográfia (10) TMGroup (1) Török Ádám (1) Újrahasznosítás (7) Vállfa (1) Vedd ki a részed! (1) Vektor (1) vektorgrafika (1) Vicces (3) Vintage (2) vonalkód (1) Zim&Zou (1) ZOO (1) Címkefelhő

Reklámtörténeti érdekességek

2014.08.13. 11:54 :: Focusteam

Hirdetések a világháborúk idején

Még a nagy világégések sem állíthatták meg a reklámipar dübörgését. Az alábbi összeállításunkban megmutatjuk, milyen sikeresen és kreatív módon alkalmazkodott a szakma a megváltozott körülményekhez. A propaganda-hirdetések mellett - amelyek főként toborzásról, az élelmiszerrel való takarékoskodásról és egészségügyi óvintézkedésekről szóltak - a mindennapi fogyasztási cikkek hirdetései sem szűntek meg, csak átalakultak.

100%-ig a háborúban – csokoládét a katonáknak!

A háborús szükségletek inspirálták Forrest Mars amerikai gyártulajdonost (Mars Inc.) amikor 1941-ben piacra dobta az M&M’s csokidrazsét, kemény cukormázas bevonattal. A csokoládé így a Csendes-óceáni térség lövészárkaikban sem olvadt meg és köszönhetően a töltényhüvely formájú fém csomagolásnak, a szállítása is biztonságos volt. Miután az USA belépett a háborúba, az édességet kizárólag “katonai célokra” tartalékolták, csak 45’ után vált újra elérhetővé a civil lakosság számára, beleértve a hazatérő veteránokat is, akik addigra már megkedvelték az M&M’s ízét.

2012-10-26-1942MMswarposterarmy1.jpg


A hősök is kóláznak

A Coca-Cola ügyesen kihasználta a kínálkozó alkalmat, hogy a hazafias érzelmekre alapozza hirdetéseit. Az alábbi kreatívban “kalapot/kupakot emelnek harcoló katonáik előtt”, akik a reklámszöveg szerint az otthon hagyott szeretteik után leggyakrabban a Coca-Cola-t emlegetik.  

coke3.jpg

 

Semmi gond, hiszen - hála a cég folyamatos terjeszkedésének - az üdítőital már világszerte elérhető.

post-214-1210211688.jpg

 

Cigaretta – lehűt a forró helyzetekben, nyugtatja az idegeket bevetéskor

A dohányipar fő célcsoportja is a fronton harcoló katonák lettek. Miért is aggódtak volna az egészségük miatt az állandó életveszélyben?

wwii_11.jpg

 

Az amerikai reklámok után következzen egy német hirdetés, ami a német katonákat szólítja meg. Egy lábápoló készítményt ajánl a figyelmükbe, a hosszú menetelésekhez.

ad8t.jpg

 

A háború alatt a nőkre is kemény feladat várt a haza szolgálatában. Mivel a munkaképes férfiak többsége katonáskodott, az egészségügyi, mezőgazdasági és ipari munkák elvégzése a hölgyekre hárult. Őket célozták meg az alábbi fogkrém-reklámok, amelyek nyilvánvalóan a hazafias büszkeségükre építettek. 

kol2.jpg

 

A Land Army a mezőgazdasági termelést végző nők szervezete volt Nagy-Britanniában. A hirdetés felhívja a figyelmet a fém tubusok gyűjtésére újrafelhasználási célból. Ilyen megjegyzések manapság is hasznosak lennének!

kos.jpg

 

Egy nő akkor is maradjon nő, ha férfimunkát végez! 

lip.jpg

 

call.jpg

 

hand.jpg

 

odu.jpg

 

És végül: karrier vagy család? Ekkoriban merült fel a ma már általánossá vált kérdés. A készételek őse, az instant "pudding" kétségtelenül megoldást kínál a problémára! :)

 din.jpg

 

Forrás: 1,2,3

 

 Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon!



Szólj hozzá!

Címkék: Grafika Plakát Reklámtörténet

A bejegyzés trackback címe:

https://monokli.blog.hu/api/trackback/id/tr746600119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása