Következő válogatásunkban a megszokottól eltérő, kör alakú boroscímke designokat mutatunk be. Nagy meglepésünkre szolgált és büszkeséggel töltött el bennünket, hogy a gyűjtőmunka során legnagyobb részben magyar tervezők munkáira akadtunk.
Kovács Apor munkája az Ostoros Bor címketervezői pályázat győztese.
Letisztult címkéi nem csupán esztétikai, hanem koncepcionális szempontól is meghatározók. Az Ostoros "O" betűje a szőlőprés 360 fokos forgására utal. Lényeges szempont volt, hogy a termék távolról, olvasás nélkül is megkülönböztethető legyen az üzletek polcain.
Thury Lili a Csetvei Pince birtokborai számára készült pályázati tervében a körforma inkább esztétikai szempont. Célja a szőlőlevél erezetének hangsúlyozása, amelyről egy térképre asszociálhatunk. Alapkoncepciója, hogy éreztesse a hely fontosságát, különlegességét.
A helyrajzi szám a borász saját birtokának pontos helyét jelöli.
A new york-i Julia Hoffmann Oriel borcsalád arculata.
Az orosz StudioIN csapatánál is hagyomány, hogy minden év végén céges ajándékot készítenek. A 2012-es ajándékuk egy üveg bor volt egyedi boroscímkével. Témája az év végére várt apokalipszis, melyet igazán frappánsan jelenítettek meg. 14 "világvége-lehetőséget" sorakoztattak fel kis ikonok formájában.
Agustín Dib vibráló designja Argentínából.
A 10+ egy igazán könnyű olasz bor. Az alacsony alkoholtartalmú italt nők számára ajánlják. Ennek ötletes tipográfiai megfogalmazása Mark Tamagnini munkája.
Valicsek Éva a Figula Pincészet számára készítette pályázati terveit. A külső körökben a Figula szó ismétlődik, a belsőkben pedig a borok fajtái. Ha hunyorítunk a képre, kis formák rajzolódnak ki a szép tipográfiai játékok középpontjában.
A "Sisi Bora" címketervező-pályázatra készültek Mayer Norbert munkái. Terveiben a hagyományok megtartása mellett friss, fiatalos külsőt kölcsönzött a bornak.
Ugyancsak Mayer Norbert egyik pályázati munkája ez, a Jásdi Pincészet számára tervezett címkecsalád. Közülük a Rizling kapott kör alakú címkét.
Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon!