Kövess minket

Címkék

3D (1) Account (1) Adam Quest (1) Adam Tumiński (1) ajándék (1) Állás (1) Állatkert (1) Ambigramma (1) Apák és Fiúk napja (5) Arculat (5) Árvíz (1) Asya Kozina (1) Attrap (1) Baseball sapka (1) Betű (2) Bio (1) Bor (2) Buborék fólia (1) Budapest (1) Bútor (1) Carl Warner (1) Cégér (2) Ceruza (1) Cigaretta (1) Címke (2) Cipő (2) Cipzár (1) Coffee to go (1) Craig&Karl (1) Csomagolás (19) Design (40) designer (1) Display (4) Egalizálás (1) Eiko Ojala (1) Ékszer csomagolás (1) Építészet (1) Eric Freitas (1) Ételfotó (1) Fekete-fehér (3) Felhő (1) Fenntarthatóság (1) Festészet (1) Festmény (1) Florian Nicolle (1) Forgó attrap (1) Formatervezés (22) Funkció (2) Graffiti (1) Grafika (38) Hajó (1) Hirdetés (1) Holton Rower (1) Homokzsák (1) Hot Wheels (6) Houston (1) Hullámkarton (2) Humor (1) Igény (1) Igor Mitin (1) Illusztráció (5) Instore (2) Jan Sedmak (1) JasonL (1) Jégkrém (1) Jenny Chen (1) Joghurt (1) John Langdon (1) Jonathan Calugi (1) Jónófón (1) Kalligráfia (1) Karácsony (3) Karton (1) Kártya (1) Kávé (1) Kézműves (1) Kiállítás (1) Kör (1) Lámpa (1) Láthatatlan ember (1) Liu Bolin (1) Logó (1) Lottózó (1) Malac (1) Martin Migliaro (1) Matchbox (1) Mathias DAndrea (1) Matrac (1) meglepetés (1) Mese (1) Micael Butial (1) Michael Jackson (1) Millenáris (5) Mobilgát (1) Múzeum (1) Naptár (1) Neo (1) NEST (1) Névjegykártya (2) New Era (1) Nyomdatechnika (2) Nyomtatás (1) operator állás (1) Óra (2) Organikus (1) Origami (1) Pályázat (1) Papír (12) Papírpohár (1) Papír ruha (1) Performansz (1) Peter Anton (1) Peter Dahmen (1) Plakát (4) Póker (1) POP (1) Pop-up (2) Pop királya (1) Portré (2) POS (2) Rasmus Erixon (1) Reklám (1) Reklámtörténet (3) Rendezvény (5) Retro (1) Robert Romanowicz (1) roller (1) Sabeena Karnik (1) Sárga (1) Slow (1) Szék (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Színtan (1) Szobor (1) Szobrászat (2) Szőlő (1) Tej (1) Tél (1) Telefon (1) Természetes (1) Thomas (1) Tiago Pinto (1) Tipográfia (10) TMGroup (1) Török Ádám (1) Újrahasznosítás (7) Vállfa (1) Vedd ki a részed! (1) Vektor (1) vektorgrafika (1) Vicces (3) Vintage (2) vonalkód (1) Zim&Zou (1) ZOO (1) Címkefelhő

Reklámtörténeti érdekességek

2014.07.29. 12:21 :: Focusteam

Cigaretta hirdetések a múlt század elejéről

Az elmúlt évtizedekben fokozatosan bevezetett szigorú korlátozások és végül a dohányáruk reklámozásának teljes tilalma a nyugati társadalmakban természetesnek tűnik számunkra, mint ahogyan általánosan elfogadott és orvosilag igazolt tény a dohányzás számos egészségkárosító hatása is.

Szinte hihetetlennek tűnik, hogy alig egy évszázaddal ezelőtt a hirdetési piac egyik fő szereplője a dohányipar volt. A cigarettareklámokat ugyanúgy teletűzdelték vonzó életképekkel, szép emberekkel és kiszínezett termékelőnyökkel, mint bármely más fogyasztási cikk hirdetéseit.

Megdöbbentő, hogy gyakran nem csupán az adott dohányipari termék kevésbé káros voltát hangsúlyozták a reklámokban – nem irritálja a torkot, jó minőségű a dohány, nem ivódik be a füstje a ruhába – hanem még jótékony hatását is kiemelték. Ebben az amerikai hirdetésben például a cigarettának az emésztésre gyakorolt kedvező hatását propagálja egy úszóbajnok, aki a Camel-re esküszik. Ugye milyen bizarr?

 

smokecamels.png

 

A következő hirdetés arra ösztönzi a fogyasztót, hogy az egyik pótcselekvés helyett válasszon egy másikat…ráadásul egy sokkal ártalmasabbat. Ha meg akarod őrizni karcsú alakodat, nasi helyett dohányozz - így hangzik az üzenet.

sweet_1.jpg

 

Az orvosok is ezt szívják – állítja ez a 30-as évek beli hirdetés. Még tudományos magyarázatot is kapunk hozzá, mint manapság a gyógyhatású készítményekről szóló reklámokban.

07adco_450.jpg

 

Ebben a reklámban a kisgyermek hívja fel anyukája figyelmét, sajnos nem arra, hogy ne dohányozzon, hanem egy cigarettamárka fogyasztására.

f2d7d9b891e6df4db9e3cb6556facd9f.jpg

 

És lehet még fokozni! Ez a kisbabás hirdetés még inkább sokkolt bennünket.

phillip-morris-compared-itself-to-being-a-new-mother-to-target-women.jpg

  

A 30-as évektől általánossá vált, hogy egy életérzés bemutatásával kívánták eladni a termékeket. Hollywoodi színészek, énekesek népszerűsítették a cigarettákat, ebből mutatunk be egy sorozatot. Bár a nagy dohánygyártók szponzorálták a filmipart a hirdetéseken keresztül, a stúdióknak akkora befolyása volt, hogy beleszólhattak a hirdetés szövegébe és elérték, hogy a filmbemutatókkal egy időben induljanak a kampányok. Ráadásul a színészek honoráriuma is a stúdiókhoz folyt be. 

lucky1928.jpeg

  

high_fashion_7.jpg

 

mass_marketing_12.jpg

 

1948-gary-cooper-289.jpg

 

Ez a “boldog” sorozat pedig a mai üdítőital-reklámok hangulatát idézi.

4275184952_b5143d82f9_b.jpg

 

 

 

Bizarre Tobacco Advertising (11).jpg

 

Bizarre-Tobacco-Advertising-10-650x835.jpg

 

A női célcsoport elérése a múlt század elején még nehéz ügy volt, hiszen a nők dohányzása csak a 40-es évek környékén vált társadalmilag elfogadottá. Ezt a helyzetet úgy oldották meg, hogy a dohányzó férfi oldalán jelenítették meg a nőt. Egy későbbi hirdetésben már romantikus helyzetben találjuk a dohányzó férfit és nőt. “A legjobb választásod” – így szól a két értelmű üzenet.

couples_51.jpg

  

Fenti téma felé kizárólag a reklámtörténeti érdeklődés irányított minket, semmiképpen sem áll szándékunkban a dohányzást népszerűsíteni.

 

Forrás: 1,2,3,4,5,6,7

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon!



6 komment

Címkék: Design Cigaretta Plakát Reklámtörténet

A bejegyzés trackback címe:

https://monokli.blog.hu/api/trackback/id/tr246556441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

¿Qué tapas hay? 2014.07.30. 00:19:36

A Lucky Strike legnevezetesebb kampánya (Lucky Strike Green has gone to war) pont kimaradt?
www.atlas-repropaperwork.com/wp-content/uploads/2012/12/LUCKYSTRIKE.png

MichaelCollins 2014.07.30. 06:18:00

Szerintem a Lucky legnagyobb kampánya a Normandiai partraszállás volt :)!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2014.07.30. 08:45:02

paradigmaváltás. most másból jön a profit.
a reklámok ma is kb. valóságtartalommal bírnak.

Mad Mind 2014.07.30. 09:22:26

Egészen a 90-es évek közepéig szinte sehol nem tiltották a cigi reklámokat. Mit kell így meglepődni?

Focusteam 2014.07.30. 17:02:36

@¿Qué tapas hay?: Köszönjük a kiegészítést! :)

shred 2014.07.31. 00:22:15

Basszus,ezek a reklámok meghozták a kedvemet, hogy visszaszokjak:-) Olyan jó volt cigarettázni, szuper lenne, ha káros következmények nélkül tehetném megint.