Kövess minket

Címkék

3D (1) Account (1) Adam Quest (1) Adam Tumiński (1) ajándék (1) Állás (1) Állatkert (1) Ambigramma (1) Apák és Fiúk napja (5) Arculat (5) Árvíz (1) Asya Kozina (1) Attrap (1) Baseball sapka (1) Betű (2) Bio (1) Bor (2) Buborék fólia (1) Budapest (1) Bútor (1) Carl Warner (1) Cégér (2) Ceruza (1) Cigaretta (1) Címke (2) Cipő (2) Cipzár (1) Coffee to go (1) Craig&Karl (1) Csomagolás (19) Design (40) designer (1) Display (4) Egalizálás (1) Eiko Ojala (1) Ékszer csomagolás (1) Építészet (1) Eric Freitas (1) Ételfotó (1) Fekete-fehér (3) Felhő (1) Fenntarthatóság (1) Festészet (1) Festmény (1) Florian Nicolle (1) Forgó attrap (1) Formatervezés (22) Funkció (2) Graffiti (1) Grafika (38) Hajó (1) Hirdetés (1) Holton Rower (1) Homokzsák (1) Hot Wheels (6) Houston (1) Hullámkarton (2) Humor (1) Igény (1) Igor Mitin (1) Illusztráció (5) Instore (2) Jan Sedmak (1) JasonL (1) Jégkrém (1) Jenny Chen (1) Joghurt (1) John Langdon (1) Jonathan Calugi (1) Jónófón (1) Kalligráfia (1) Karácsony (3) Karton (1) Kártya (1) Kávé (1) Kézműves (1) Kiállítás (1) Kör (1) Lámpa (1) Láthatatlan ember (1) Liu Bolin (1) Logó (1) Lottózó (1) Malac (1) Martin Migliaro (1) Matchbox (1) Mathias DAndrea (1) Matrac (1) meglepetés (1) Mese (1) Micael Butial (1) Michael Jackson (1) Millenáris (5) Mobilgát (1) Múzeum (1) Naptár (1) Neo (1) NEST (1) Névjegykártya (2) New Era (1) Nyomdatechnika (2) Nyomtatás (1) operator állás (1) Óra (2) Organikus (1) Origami (1) Pályázat (1) Papír (12) Papírpohár (1) Papír ruha (1) Performansz (1) Peter Anton (1) Peter Dahmen (1) Plakát (4) Póker (1) POP (1) Pop-up (2) Pop királya (1) Portré (2) POS (2) Rasmus Erixon (1) Reklám (1) Reklámtörténet (3) Rendezvény (5) Retro (1) Robert Romanowicz (1) roller (1) Sabeena Karnik (1) Sárga (1) Slow (1) Szék (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Színtan (1) Szobor (1) Szobrászat (2) Szőlő (1) Tej (1) Tél (1) Telefon (1) Természetes (1) Thomas (1) Tiago Pinto (1) Tipográfia (10) TMGroup (1) Török Ádám (1) Újrahasznosítás (7) Vállfa (1) Vedd ki a részed! (1) Vektor (1) vektorgrafika (1) Vicces (3) Vintage (2) vonalkód (1) Zim&Zou (1) ZOO (1) Címkefelhő

Egy kis POS (POP)-történelem

2013.09.11. 11:26 :: Focusteam

Amióta az emberek kereskednek egymás között, eladáshelyi hirdetések is léteznek. Bár az értékesítést támogató eszközök technológiai szempontból óriási fejlődésen mentek keresztül az évszázadok során, a kereskedő célja nem változott: minél több portékát eladni, minél magasabb áron.

 Maconochies_Soup_1948_1.jpg

 A 12. században az Európa-szerte nyiló üzletek megjelenése vezetett az eladásra szánt javak kihelyezésének, bemutatásának igényéhez.  Ezekben a kis boltokban a hétköznapi élethez szükséges fogyasztási cikkeket árusították – élelmiszer, ruházat, bútor, konyhafelszerelés – ami ezeken túlmutatott, már luxuscikknek számított.

Hirdetési szempontból fordulópontnak az ipari forradalom tekinthető, hiszen az addig luxusnak számító árucikkek elérhetővé váltak bárki számára, aki csak megengedhette magának. Ezáltal egyre nagyobb kereslet mutatkozott a vevőcsábító cégérekre, plakátokra és displayekre, amelyeket kezdetben többnyire egyedileg, kézzel készítettek az egyes üzletek számára. Az első POS-eszközöket a mai arculati megjelenésekhez lehetne hasonlítani, egyértelmű utalások voltak a kereskedő vagy szolgáltató szakmájára nézve. A zálogháznak aranyrögök, a borbélynak fésű.

Bicikli02_1890.jpg

Bicikli_1890.jpg

ColgatesSoaps_1890.jpg

Bicikli_03_1890.jpg

A 20. században mérföldkőnek számított a jól ismert kereskedőház, a Woolworth’s újítása: ők vezették be elsőként a “nézz körül mielőtt vásárolsz” koncepciót. Ehhez olyan üzletet terveztek, ami lehetőséget nyújtott a vásárlónak alaposan szétnézni a széles pultokra és függőleges polcrendszerekre tematikusan kihelyezett áruk között.

Az 1950-es évektől kezdve világszerte viharos gyorsasággal terjedt az “önkiszolgáló” típusú vásárlás, melynek fő helyszínei a supermarketek, később hipermarketek lettek. A polcok között bóklászó vásárlók figyelmének felkeltése vált a POS (point of sale), avagy POP (point of purchase) eszközök fő rendeltetésévé, amelyek a nyomdatechnika fejlődésének köszönhetően egyre több féle alapanyagból, jobb minőségű nyomtatással, élénkebb színekkel készültek már ebben az időben.

1953_RowntreesSunripeJelly.jpg

Mars_1949.jpg

3276854815_5e8b5e43a7.jpg

CocaCola.jpg

Cigi_display.jpg

CigisNeni.jpg

CornFlakes_1953.jpg

Kellogs.jpg

Megallito_tabla.jpg

A modern POS dizájn a 60-as években alakult ki, ekkor jelentek meg ugyanis az önálló displayek, amik a funkcionalitáson túl a hirdetésről és a figyelemfelkeltésről is gondoskodtak. Az első ilyen állványokkal nagy kozmetikai cégek rukkoltak elő, mint pl. a Max Factor. Miután a POS hirdetési piacon kiéleződött a versenyhelyzet, egyre több piaci szereplő ismerte fel, hogy a fejlesztésre folyamatosan szükség van.

Loreal_1927.jpg

le_rouge_1949.jpg

Dior_02_1979.jpg

Dior_1979.jpg

haj.jpg

60s_Maybelline_1.jpg

Napjainkban már interaktív eszközök hódítanak, mozgó képekkel, digitális kijelzővel, érintőképernyővel csábítják a fogyasztókat. Mindezt a kezdeti cél vezérli: minél több portékát eladni, minél magasabb áron.

Forrás: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon!



Szólj hozzá!

Címkék: Grafika POS Nyomdatechnika Plakát POP

A bejegyzés trackback címe:

https://monokli.blog.hu/api/trackback/id/tr375506995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.